
About Boxia
Boxia is a web-based technology for eCommerce companies to track shipments in real-time on a single interface, anticipate delivery issues and send proactive personalized shipping notifications to customers.
Boxia allows online retailers to save time when searching for delivery information, reduce calls and emails to customer support via customized proactive notifications and tracking pages, and analyze carriers’ logistics performances on a unified dashboard.
Supported carriers include UPS, DHL, TNT, DPD, USPS, Colissimo, Chronopost, PostNL, BRT, Colis Privé, Mondial Relay, Relais Colis, Fedex, Geodis, GLS, USPS, Bpost, La Poste Suisse, Correos, Royal Mail, DB Schenker, Canada Post, and Purolator.
Key benefits of Boxia
- Easy to install : through several integrations (Prestashop, Shopify, Magento, Zendesk, etc.)
- Proactivity: thanks to real-time alerts, you detect your delivery anomalies before your customers, and you treat them before even being contacted
- Customer experience: thanks to your personalized communication, you provide a continuous shopping experience to your customers from purchase to delivery
- Branded tracking page on your website: your customers are autonomous when they want to know the whereabout of their order
- Data and analytics: thanks to your dashboards, you analyze all your logistics performance (delivery times, types of incidents, geographical areas, delays, etc.)
Images



Not sure about Boxia?
Compare with a popular alternative
Starting Price
Pricing Options
Features
Integrations
Ease of Use
Value for Money
Customer Service
Alternatives
Shipup

ShippyPro

Narvar

OnPrintShop

Reviews
Already have Boxia?
Software buyers need your help! Product reviews help the rest of us make great decisions.
- Industry: Textiles
- Company size: Self Employed
- Used Daily for 2+ years
-
Review Source
Overall rating
- Value for Money
- Ease of Use
- Customer Support Software
- Likelihood to recommend 10.0 /10
Un gain de temps incroyable dans le suivi des colis
Reviewed on 2023-06-26
Grâce à Boxia, le suivi des colis est entièrement automatisé. Les clients sont avertis par mail de...
Grâce à Boxia, le suivi des colis est entièrement automatisé. Les clients sont avertis par mail de l’étape de livraison de leur colis ils sont ainsi rassurés et satisfaits du suivi de leur commande. Le nombre d’appels téléphoniques et de mails pour les informer de la situation de leur colis est ainsi fortement diminué. Les statuts de commande (en cours de livraison, livré) se modifient automatiquement, ce qui permet de gagner énormément de temps. Le logiciel est relativement intuitif. Si question, le service client apporte une réponse sous 24H.
Pros
- gain de temps – possibilité d’insérer du texte avec une offre commerciale dans les mails de suivi – statistiques – choix important de transporteurs – communication aux couleurs de notre marque
Cons
Pour l’instant je ne vois pas de points négatifs.
- Industry: Retail
- Company size: 51–200 Employees
- Used Daily for 2+ years
-
Review Source
Overall rating
- Value for Money
- Ease of Use
- Customer Support Software
- Likelihood to recommend 10.0 /10
Boxia : Gain de temps, efficacité
Reviewed on 2023-03-07
Boxia nous permet d'être proactifs dans notre relation avec nos clients. Quand il manque des...
Boxia nous permet d'être proactifs dans notre relation avec nos clients. Quand il manque des informations aux livreurs ou que le colis est en souffrance, des notifications sont envoyées au client et à notre service client. Egalement, nous avons choisi d'envoyer un SMS lorsque le colis est déposé en point-relais. Cela permet d'améliorer le taux de livraison et diminuer les retours produits.
Pros
Le suivi des colis en temps réel permet aux clients de suivre leurs envois et diminuer les incompréhensions et les points de friction. Moins d'aller/retour de mail sans valeur ajoutée pour notre service client.
Cons
RAS. Equipe réactive. Afin de comprendre la plateforme où il y a beaucoup d'infos, une formation a eu lieu au début de notre collaboration.
- Industry: Consumer Goods
- Company size: 2–10 Employees
- Used Daily for 2+ years
-
Review Source
Overall rating
- Value for Money
- Ease of Use
- Customer Support Software
- Likelihood to recommend 8.0 /10
Très bon outil, facile à mettre en place et fiable
Reviewed on 2023-03-16
Pros
Rapide et fiable avec suffisamment d'options pour aller chercher de la valeur dans le suivi colis transmis aux clients (information, alerte en cas de problèmes, outil de push market...)
Cons
Assez basique sur les mails et branchement woocommerce trop complexe (lors de l'achat il y a 3 ans en tout cas). nous ne l'utilisons plus depuis car changement de CMS avec outil intégré.
- Industry: Packaging & Containers
- Company size: 51–200 Employees
- Used Daily for 1+ year
-
Review Source
Overall rating
- Value for Money
- Ease of Use
- Customer Support Software
- Likelihood to recommend 8.0 /10
Une très bonne expérience client après l'achat
Reviewed on 2023-03-10
Pros
Boxia nous permet un suivi proactif des envois qui sécurise les clients et calme leur anxiété, réduit considérablement le nombre d'appels/tickets destinés au service client et optimise nos performances de livraison en nous permettant d'anticiper les problèmes et retards de livraison avec les transporteurs.
Cons
J'aimerais pouvoir me service de l'outil pour faire des recommandations de produits dans les emails envoyés
- Industry: Leisure, Travel & Tourism
- Company size: 11–50 Employees
- Used Daily for 1+ year
-
Review Source
Overall rating
- Value for Money
- Ease of Use
- Customer Support Software
- Likelihood to recommend 8.0 /10
Nous recommandons Boxia pour le suivi de livraison !
Reviewed on 2023-02-14
Pros
Depuis que nous avons mis Boxia en place, notre service clients ne reçoit plus d'appels pour savoir où se situe leur colis. Boxia alerte nos clients avec des communications aux couleurs de la marque à chaque étape du suivi colis. Cela rassure nos clients. Le logiciel est très simple à utiliser et à prendre en main.
Cons
Nous n'avons pas encore l'opportunité notre site à Boxia (notre CMS ne le permettait pas - Oxatis), nous sommes en train de migrer sur Shopify et avons hâte d'établir la connexion.
Boxia FAQs
Below are some frequently asked questions for Boxia.Q. What type of pricing plans does Boxia offer?
Boxia offers the following pricing plans:
- Starting from: US$79.00/month
- Pricing model: Subscription
- Free Trial: Available
Q. Who are the typical users of Boxia?
Boxia has the following typical customers:
2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1,000
Q. What languages does Boxia support?
Boxia supports the following languages:
English, French
Q. Does Boxia support mobile devices?
Boxia supports the following devices:
Q. What other apps does Boxia integrate with?
Boxia integrates with the following applications:
Magento Marketplace, PrestaShop, Shopify, Zapier, Zendesk Suite
Q. What level of support does Boxia offer?
Boxia offers the following support options:
Email/Help Desk, FAQs/Forum, Knowledge Base Software, Phone Support, Chat
Related categories
See all software categories found for Boxia.